דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים למציאת דיור מוגן 

מאת    [ 04/11/2008 ]

מילים במאמר: 559   [ נצפה 3231 פעמים ]

דיור מוגן הוא פיתרון מגורים לגיל הזהב, אשר מאפשר לקשישים לנהל אורח חיים עצמאי בסביבה מוגנת ובטוחה. להבדיל מבית אבות, מספק דיור מוגן סביבה המותאמת לצרכיו של הקשיש, אך מאפשרת לו חופש פעולה. מסגרת זו מתאימה בעיקר לקשישים עצמאיים שאינם סיעודיים, או תשושי נפש והיא מספקת להם את כלל השירותים הנצרכים על-ידם, בסביבה תומכת ובליווי פעילויות העשרה ופנאי מגוונות.

דיור מוגן הינו פיתרון חדש יחסית לאוכלוסייה המבוגרת, אשר צובר תאוצה בשנים האחרונות. בתי הדיור המוגן נבדלים זה מזה ברמה ובמגוון של השירותים הניתנים על-ידם ובדרכי המימון של השהייה בהם. לפניכם מספר טיפים אשר יסייעו לכם בבחירת דיור מוגן, המתאים לצרכיכם וליכולתכם הכלכלית:

1. סוגי הדירות והחדרים - קיים מגוון רחב של סוגי דירות וחדרים בדיור המוגן, החל מיחידות הכוללות חדר אחד קטן ועד לדירות שלמות בנות מספר חדרים. חשוב שהדירה בבית דיור מוגן תתאים לצרכי הדיירים המתגוררים בה. לכן מומלץ להגדיר מראש את הצרכים ולאחר-מכן לבקר במספר בתי דיור מוגן בכדי להתרשם מסוגי יחידות הדיור, מגודלן ומרמת האבזור שלהן.
2. אפשרויות המימון - ככלל, ישנן ארבע דרכים עיקריות למימון השהייה בבתי דיור מוגן
א. פיקדון נשחק- בשיטה זו מפקיד הדייר תשלום חד פעמי, הנשחק מדי שנה בשיעור של כ-3%. כלומר דייר שעוזב את בית הדיור המוגן, או נפטר, מקבל לידיו, או לידי יורשיו, את יתרת הפיקדון לאחר השחיקה ובצמוד למדד (ללא תוספת ריבית). בנוסף, משלם הדייר דמי אחזקה חודשיים. ניתן לרוב להקטין את אחוזי השחיקה השנתיים, בתמורה לתשלום דמי אחזקה גבוהים יותר. זוהי השיטה המוכרת והנפוצה ביותר לתשלום עבור דיור מוגן .
ב. פיקדון חלקי- בשיטה זו מפקיד הדייר כמחצית מסכום הפיקדון המלא, אך סכום זה נשחק בקצב מואץ יותר של כ-25% בשנה. עם זאת, בשיטה זו ניתנת לדייר הזכות להתגורר בבית דיור מוגן עד לפטירתו. גם בשיטה זו ישולמו בנוסף דמי אחזקה חודשיים בסכום דומה. יתרונה של השיטה הוא אמנם בפיקדון המופחת, אך חסרונה בכך שלאחר מספר שנים בודדות נשחק סכום הפיקדון במלואו וליורשים לא נותר דבר. מעבר לכך, עזיבת הדיור המוגן אינה משתלמת כלל ונוצר מצב בו הדייר כבול לבית הדיור המוגן ועזיבתו גוררת הוצאות רבות נוספות.
ג. שכר דירה חודשי- בשיטה זו משולם שכר דירה חודשי לבית דיור מוגן, המגלם בתוכו גם את השכירות וגם את דמי האחזקה החודשיים. חסרונה של השיטה הוא בתשלום החודשי הגבוה יחסית, אולם היא מאפשרת חופש תנועה גדול יותר ואינה מחייבת הוצאה חד פעמית גדולה.
ד. תשלום חד פעמי- שיטה זו, הקרויה גם "דמי כניסה" או "דמי רכישה", משמעותה רכישת דירה בבית דיור מוגן במחיר מלא ורישומה בטאבו. יתרונה של שיטה זו, אשר אינה נפוצה בישראל, הינו ברכישת נכס ממשי על כל המשתמע מכך, לרבות זכות הורשה ומכירה. עם זאת, דמי האחזקה ימשיכו להיות משולמים גם אם הדירה ריקה וכן ייתכנו קשיים במכירת הנכס.
3. בתי דיור מוגן נבדלים זה מזה ברמת השירותים שהם מעניקים לדיירים, במיקום שלהם וביוקרה. חשוב לבחור דיור מוגן עפ"י המלצות מחברים ומכרים, לשוחח עם דיירים במקום, לבחון את השירותים ולהתרשם ממגוון הפעילויות. חשוב במיוחד להתעכב על הפרטים הבאים-
ה. אבטחה- האם המקום מאובטח דרך קבע, לרבות מצלמות אבטחה, כספות לשמירת ציוד יקר ערך וכד'.
ו. שירותים רפואיים- מהי רמת השירותים הרפואיים הניתנים במקום, האם אחות ורופא נוכחים במקום דרך קבע, האם ישנם שירותי אמבולנסים לצורך העברה לבדיקות והאם המקום מנוי לשירותי ניידות טיפול נמרץ.
ז. מיקום- חשוב לבחור דיור מוגן אשר ממוקם בסביבה שאינה רחוקה מדי ממשפחתו וממכריו של הקשיש על מנת שלא ליצור ניתוק מסביבתו המוכרת.
ח. שירותים משקיים- חשוב מאוד לבקר במקום ולהתרשם מרמת הניקיון, לרבות שירותי כביסה, ניקיון החדרים, חדר האוכל וכד'.


למידע נוסף על דיור מוגן או על בתי אבות ניתן לגלוש לאתר בית בלב - החיפוש אחר בתי אבות להורים נהיה קל יותר..



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב